Blåbärspajen blev fantastisk. Bland de bästa parkerna jag ätit. Även fast det är svårt att slå farmors paj i stugan med egenplockade bär och vaniljsås så blev den här gudomlig, om jag får säga det själv.

Godnatt
Ja nu har våren officiellt kommit till London. Idag var det ingen tvekan alls. Solen sken in på mig när jag vaknade och fortsatte skina under dagen. Här är det oftast fint väder på morgonen av någon anledning, och sen börjar det regna, så jag åt en supersnabb frukost med äggröra på toast (äggröra är min nya drog, äter alltid det till frukost haha) och sen hopp i springkläderna och ut på gatan. På gatan var det varmt. Inte inte kallt, utan varmt. Jag var i min inte så tjocka tjocktröja från VS och löpartights, och svettades när jag power walkade (fult svengelskt ord) ner för Edgware Road till Hyde Park. Sen joinade jag resten av alla lediga Londonbor som joggade, cyklade, skateade, åkte roller blades, var ute med hunden, solade, spelade fotboll eller bara strosade runt i soliga Hyde Park.

Jag sprang runt lite, såg nya ställen av parken och verkligen njöt när jag tittade på människor och hade Disclosure på hög volym i öronen. Sen fick jag en crazy idé och ringde ner Nadine till Marble Arch där vi träffades och hyrde Barclays cyklar, som alvedoncyklarna hemma. Det var lite läskigt att cykla på vägen - vår första idé var att åka ner mot floden, vid Big Ben och London Eye och så, men eftersom att det är vänstertrafik här var jag lite rädd att jag i ett ögonblick av obetänksamhet skulle glömma det och bli påkörd, så vi cyklade in i Hyde Park istället och tog oss runt där ett tag. Så roligt, skönt och billigt nöje! Vi betalade 2 pund och det var verkligen roligt och lite träning. Har velat testa ett tag, och kommer definitivt göra det igen!

Utanför huset - så fint område, och att träden har börjat få blommor är underbart.

Från löpturen, önskar att jag kunde springa såhär hemma också, då skulle det inte vara lika tråkigt.
Vi cyklade och såg London Eye. Jag bor här. Dör lite över det.

Köpte förresten världens finaste och coolaste solglasögon när jag väntade på Nadine. Precis sånna jag letat efter. Och de kostade 2 pund. Hur bra?

Nu ska jag laga paj; både fetaost&broccoli och blåbärspaj.

Det blev ingen pub igår, för när vi väl var framme så var det fullt. Men Svenska Kyrkan låg några meter bort bara, och där fick vi plats. Så tillsammans med ca 100 andra svenskar i olika åldrar; från småkillar till tonårstjejer som vi och medelålders män i Hockey tröjor såg vi Sverige förlora rejält. De flesta satt med antingen en cider i handen eller handen i en OLW chipspåse och njöt av lite svenskhet. Här om dagen var jag och Nadine förresten i en affär här i närheten som säljer svenska produkter. Jag köpte en mazarin och leverpastej, åh så gott. De hade fil också, ska gå dit nångång gång också, när jag unnar mig en ond och uppblåst mage haha. Laktostabletter är det första jag skaffar när jag kommer hem.

Annars igår så var jag och Nadine i Hillsong. Hennes första besök, och det var som vanligt annorlunda än vad hon hade tänkt sig. Har nog aldrig hört en annan första reaktion av någon som besökt Hillsong för första gången. Men det var bra och roligt. Och efteråt mötte vi Mathilda i Covent Garden för middag på Shake Shack, ett lite finare snabbmatställe vi velat testa. Vi äter oss verkligen runt Londons hamburger-ställen. Dock åt jag en hot dog igår, lite mer vågat val kände jag. Pommesen var nog dock det godaste, de var riktigt kripsiga, salta men fortfarande mjuka innut i. Mums.

Shack-cago korven + underbara pommes

Vi kommer snart kunna göra en guide med reviews över Londons hamburger-ställen. Hittills ligger fortfarande Patty&Bun i topp - det är väldigt svårlaget.